Vuoden AGILITY-koira

Vuoden AGILITY-koira -palkinto myönnetään vuosittain menestyksekkäimmälle 3-luokassa kilpailevalle agilitynoutajalle eli palkintoa voivat hakea 3-luokassa kilpailevat noutajakoirakot. Tuloksia laskettaessa huomioidaan seitsemän parhaan kilpailun yhteenlasketut pisteet seuraavassa järjestyksessä:

1. Mukaan lasketaan seitsemän parasta tulosta menneen kalenterivuoden ajalta, jotka on saavutettu 3-luokassa virallisissa agiltykilpailuissa. Kaksi mukaan laskettavista tuloksista voi olla hyppyradalta. Tulokset tulee löytyä KoiraNetistä tai ne ovat todennettavissa virallisesta kilpailukirjasta. Pienimmän pistemäärän saanut koirakko voittaa Vuoden AGILITY-noutaja -palkinnon.
  2. Mikäli pisteet menevät tasan seitsemän parhaan tuloksen osalta, lasketaan mukaan ko. tulosten sijoituspisteet alla olevan taulukon mukaan. Mikäli koirakoilla ei ole 1. - 10. sijoitukseen oikeuttavia tuloksia, määrittyy voittaja korkeimman sijoituksen mukaan.

1. - 3. sija = -10 pistettä

4. - 6. sija = -7 pistettä

7. - 10. sija = -5 pistettä

1. Jos pisteet ovat yhä tasan, lasketaan mukaan 3-luokassa saatujen SERTIEN pisteet (-5 pistettä / SERT).
  2. Jos pisteet ovat edelleen tasan, palkitaan molemmat koirat.

Koiran omistajan on oltava Uudenmaan Noutajakoirayhdistys ry:n jäsen ja koetulokset tulee olla hankittu jäsenyyden aikana.