Vuoden näyttelykoira

Vuoden näyttelykoira:

Tuloksia laskettaessa otetaan huomioon kahdeksan (8) parhaan näyttelyn tulokset. Mahdollisen tasatuloksen sattuessa voittaa se koira, jolla on vähemmän laskennassa mukaan otettuja näyttelyitä. Jos näyttelyitä on yhtä monta, ratkaistaan voittaja ottamalla huomioon kuudes näyttelytulos. Jos pisteet yhä menevät tasan, otetaan huomioon seitsemäs tulos jne., kunnes paremmuus ratkeaa. Yhdestä näyttelystä on mahdollisuus saada vain yhdet pisteet.

Pisteitä on mahdollista saada BIS-, RYP-, ROP-, VSP- ja PU/PN-sijoituksista. Vain Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä löytyvät tulokset huomioidaan.

Koiran omistajan on oltava Uudenmaan Noutajakoirayhdistys ry:n jäsen ja koetulokset tulee olla hankittu jäsenyyden aikana.

ROP6
VSP5
PU/PN24
PU/PN33
PU/PN42
PU/PN51

Ryp kilpailuissa ei esitettyjen noutajien määrällä ole merkitystä.

RYP15
RYP24