Vuoden lupaavin NOME-koira

Vuoden lupaavin Nome-koira:

Tuloksia laskettaessa otetaan huomioon koiran kaikki koesuoritukset kilpailukauden aikana, B-koe, WT-koe; Uudenmaan ohjus. Koesuorituksista lasketaan kolme (3) parasta. Pisteet pistetaulukon ja pistelaskusääntöjen mukaan.

Palkintoa voi hakea koira, jonka ensimmäinen startti on ko. kaudella. Taipumuskoe voi olla suoritettuna aiemmin.

LajiALO / AVO 1ALO / AVO 2ALO / AVO 3
Pistetaulukko
Nome-B531
WT531
WT:n luokkavoitto1
 1.sija2.sija3.sija4.sija5.sija
Uudenmaan Ohjus64321

Pistelaskusäännöt:

Koran pistetaulukon mukaisesti saamat pisteet lasketaan yhteen. Yhteenlaskettu pistemäärä jaetaan koesuoritusten määrällä, jolloin saadaan pisteiden keskiarvo.

Pisteiden mennessä tasan kahden tai useamman koiran kohdalla, yhdistyksen johtokunta suorittaa arvonnan ko. koirien kesken.

Kiertopalkintoa on haettava kirjallisesti määräaikaan mennessä. Mikäli kaikki tulokset eivät näy jalostustietokannassa, puuttuvista tuloksista on toimitettava muu mahdollinen selvitys (esim. kopio koepöytäkirjasta).

Koiran omistajan on oltava Uudenmaan Noutajakoirayhdistys ry:n jäsen ja koetulokset tulee olla hankittu jäsenyyden aikana.