Vuoden NOME-koira

Vuoden Nome-koira:

Tuloksia laskettaessa otetaan huomioon koiran kaikki koesuoritukset kilpailukauden aikana, KV-koe, A-koe, B-koe, WT-koe; myös hylätyt suoritukset ja keskeytykset. Koesuorituksia tulee olla vähintään viisi (5). Jos kuitenkin koesuorituksia on vähemmän, koiran kokonaispisteisiin lisätään -1 piste/koe siten, että viisi koesuoritusta tulee täyteen. Pisteet lasketaan oheisen pistetaulukon mukaan.

tulos / luokkaALOAVOVOI
Pistetaulukko - B-koe, riista/dummy:
0 / kesk.-1-1-1

WT-koe
Pisteytys kuten B-kokeessa.
WT-kokeen luokkavoitosta annetaan yksi (1) lisäpiste.

A-koe

1  =8p

2  =7p

3  =6p

SERT =2p

0/kesk. = -1 p

KV-koe

excellent = 8p

very good = 7p

good = 6p

CACIT = 2p

vara-CACIT = 1p

voitto =1p (jos cacit ei jaeta)

0/kesk. =-1p

Pistelaskusäännöt:
Koiran pistetaulukon mukaisesti saamat pisteet lasketaan yhteen. Yhteenlaskettu pistemäärä jaetaan koesuoritusten määrällä, jolloin saadaan pisteiden keskiarvo. Mikäli yhteenlasketussa pistemäärässä on mukana hylätyistä suorituksista, keskeytyksistä, tai riittämättömän koesuoritusten määrän vuoksi saatuja miinuspisteitä, niitä vastaavia koesuorituksia ei huomioida keskiarvoa laskettessa.

Pisteiden mennessä tasan kahden tai useamman koiran kohdalla, otetan huomioon rotukohtaisissa (epävirallisissa) mestrauuskokeissa saadut tulokset pistetaulukon mukaisesti. Mikäli em. suorituksia ei koiralla ole, tai pisteet edelleen menevät tasan, ratkaisevat A-/KV-kokeiden voitot, WT-voittojen määrä, ja palkintosijat tässä järjestyksessä.

Kiertopalkintoa on haettava kirjallisesti määräaikaan mennessä. Mikäli kaikki tulokset eivät näy jalostustietokannassa, puuttuvista tuloksista on toimitettava muu mahdollinen selvitys (esim. kopio koepöytäkirjasta). Vuoden NOME-koira –arvoa myönnettäessä otetaan huomioon myös ne koirat, jotka NOU/NOME-toimikunta on kokouksessaan valinnut ilman saapunutta hakemusta.

Koiran omistajan on oltava Uudenmaan Noutajakoirayhdistys ry:n jäsen ja koetulokset tulee olla hankittu jäsenyyden aikana.